Wist u dat de meeste mensen het liefst teksten lezen die in begrijpelijke taal zijn geschreven? Of ze nu hoog of laag opgeleid zijn? Toch schrijven veel medewerkers van bedrijven, overheden en instellingen hun teksten vaak op een te hoog taalniveau. Zonde! De kans is namelijk groot dat deze teksten niet begrepen worden. In dat geval mist zo'n tekst zijn doel.
RadarCommunicatie geeft de workshop Begrijpelijke taal. U wordt zich bewust van het nut van eenvoudige taal. En u leert wat het taalniveau van uw eigen teksten is. We oefenen met een aantal teksten uit uw dagelijkse praktijk, die u zelf gaat herschrijven. We kijken naar tekstkenmerken, zoals abstract taalgebruik en lange zinnen. Na de workshop kunt u een tekst voor bijvoorbeeld een brief, offerte of brochure veel eenvoudiger en begrijpelijker schrijven. Zonder afbreuk te doen aan de inhoud.